28 Ağustos 2008 Perşembe

koku... sevginin ilk hali



Ayşe Arman bir yazisinda diyordu ki." Biz hep sevdigimiz erkeklerin kolunun altini kokladik."

ilk okudugumda garip gelen ama sonraki saniyelerde gercekten de oyle dedigim bir cumle olmus bu. direk aklima babam geldi. onun kokusu. sonra sirayla hayatima bir sekilde giren ve kokusu hala hatirimda kalmis olan kadinlar, erkekler gecti aklimdan. hepsinin de kokusunu sevdim. bende ilk tanistigim yada yanimda duran insanlari ilk gordugumde koklayan bir insan olarak :)... direk koku ile yazilmis tum cumleler ilgimi cekiyor.

sırf kokusu için birini sevme hali bile gorulebilir bazi insalarda.
yani bir koku deli de edebilir, tutkunda, gicikta... benim icin koku sevginin ilk sekli...

ve yine o koku guven ifadesi...
o koku huzurun farkli bir hali...
yasadigimi hissetmenin gostergesi...

kime guvenecegimi yada sevecegimi kokusu belirliyor genelde. benim icin bir insanin yanimda kalabilmesinin, onunla her turlu iliskimi devam ettirebilmem icin ilk once kokusunu sevmem lazim. insan sevdigi insanin terini bile sever ya... benimki de oyle. hatta mumkunse birkac gun yikanmasin :)))

evimizin kokusu bile bambaska gelir insana... iyiki geldim dersiniz her kapidan girisinizde.ben koklayamayi seviyorum ne derseniz deyin. cicegi, evimi, insanlari, kuzumu, cantamin kokusunu bile seviyerum

ve en onemlisi kendi kokumu. karsimdaki insanda ben gibi kokar yanimda oldukca, bir butun oldukca.

zaten amerikada ki arastirmacilar bulmuslar kokudaki gizemi. kadinlarin sevdigi erkeklerinin koltuk alti kokulari onlari sakinlestiriyormus :)) baska soze gerek yok


ve bu yazinin siiri
"...yaşadığımı koklamak istiyorum
bir koku uzaktan yakından ya da kendimden
kulak memelerinde şebboy saçlarında o koku ki
öptükçe öpüldükçe büyüyen her yel estikçe getirir düşlerime
koklarım çok uzaklardaki anılardan seviyi
bir yel esmiş mi esmemiş mi
bir kıpı dal oynasa bir yaprak kıpırdasa
duyulur duyulmaz olsa da
içimdeki mağaralarda besler büyütürüm
her ne olursa olsun bir koku
yeter ki bana ispat etsin yaşadığımı..."
aziz nesin (acili gecenin bitiminde)



ve son soz olarak" sevdiginizin kokusu istediginiz zaman koklayabileceginiz kadar yakininizda olsun "

11 yorum:

merlin dedi ki...

sevdigin erkegin kokusu mu insani sakinlestirir yoksa sakinlestiren kokunun sahibini mi severiz.

efsa dedi ki...

Bir insanın kokusunu sevmeden kendisini sevmem mümküm değil. İlk önce koku.

merlin dedi ki...

en ilkel duygu sonucta, insan iliklerinde hissediyor ilkelligi.

spESİfik dedi ki...

koku hakkında kendim gibi düşünen birini bulduğum için mutluyum:D tanıdığım herkesin ten kokusunu ayrı ayrı biliyorum ama açıklayamamak çok kötü:D

efsa dedi ki...

spesifik, selamlar canım Antalyadan :)) ortak yönümüz çok anlaşılan.
Hoş geldin dünyama :)

spESİfik dedi ki...

hoş bulduk.baya bi geç buldum ama açığımı kapatmak için her yazını okuyorum hayran kaldım:D:D

efsa dedi ki...

bende tanımak istediklerimi bir tavaf ederim. sona geldiğimde bir nefes alır, tekrar ilk yazısını okuyup neler değişmiş bakarım. Ama bi çok özel yazı silndi bu blogdan o nedenle şiirsel şeyler bulacaksın daha çok.

spESİfik dedi ki...

ben bulduklarımı çok beğendim.silinmeseymiş daha çok beğenicekmişim demekki:D hayır çok güzel yazıyosun yada bana çok yakın çok tanıdık geldi.neden ben yazmadım diye kıskandım:D:D

efsa dedi ki...

sende yaz mesela koku için iki farklı gözden benzer şeyleri okuruz yorumlaşırız.

spESİfik dedi ki...

tanımlayabilsem yazıcam da hehe:D ama denicem.yazıcam diye söz verdiklerim de gitgide artıyo.üşenmemek gerek:D şu sınavlar bi bitse:D

efsa dedi ki...

biter biter merak etme

Related Posts with Thumbnails

..