10 Haziran 2009 Çarşamba

Duacı ve Seyirci


Adam...
Her zaman çok konuşkan olan adam,
o gün kadına göre çok sessizdi...
Bu sessizlik kadına ağır geldi.


Kadın...
hissettikleri bitsin istedi.
Delirecek gibiydi.
Bitmemesi hırslandırıyordu üstelik.
Hırçınlaştırıyor, 
olmaması gereken kişilik bulamaçları yaşatıyordu.



Adam....
bitsin istedi.
Hissettiği vicdan azabından biraz öte bişiydi.
Adam kendini bastırmayı öğrenmişti.
Sevgisini dirseklemeyi, onu geride bırakıp mantığıyla hükmetmeyi...


Adam; kadın hala onu sevdiği için üzülüyordu.
Tıpkı kadının adamın vicdanının rahatsızlığına üzüldüğü gibi.


O an... Kadın bitmesine duacı... 
O an... Adam bitmesine seyirci...


17 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok etkileyici ve heybetli bir yazı olmuş soluksuz okudum...

beenmaya dedi ki...

istenen aynı
ama nedenler ne kadar farklı birbirinden
ve ne kadar uzak
ne kadar yabancı...

efsa dedi ki...

Hoşgeldin fundacım, eski zamanlardan kalma bir yazı, içimden bugun bu duacı seyirci sözcükleri geçti koyayım dedim.


mayam, gelinen nokta bazen bu olabiliyor. Birisi sıkılıyor, diğeri sevgiyi sakınmakyan yoruluyor. insanlar yanyanayken birbirinden uzaklaşıyor. herkes kendince haklı...

Evren dedi ki...

aslında kimin duacı kimin seyirci olduğu değişir ya hani zamanla ve aslında istenilenaynı gibi gözükse de değildir ya özünde... kimi zaman seyirci kalırız, kimi zaman duacı... tıpkı benim şu anda duacı olduğum gibi...

Arzu Eylem dedi ki...

Efsam sen yazdıkça güzelleşiyorsun tek diyebileceğim bu:))

Seyyah dedi ki...

bir bakarsın gün gelir,
duacı seyirci oluverir seyircinin duasına..

Evren doğru diyor, hayat bu rolleri çok çabuk değiştiriyor.

Ateş Böceği dedi ki...

kadının seyirci olduğu adamın duacı olduğu ikiside aslında aynı şeyi istiyordur kadın dua ederken seyrediyordur adam seyirci kalırken dua ediyordur olaaylar çok başka göründede aslında roller hep aynıdır replikler değişsede oynanna oyunda sonuç hep aynıdır...

efsa dedi ki...

Evren her şeye rağmen, seyirci olmandan çok daha iyi bir durum bence. dualar umutlar bizi ayakta tutuyor. ama seyretmek günden güne biz den götüren bir durum.


Arzu senin söylemlerinin benim için ne kadar önemli olduğunu biliyorsun değil mi? :))

efsa dedi ki...

Nily, bilemiyorum içimden bir ses şu yazılan kişi öyle diyor bazı anlar. ama sadece his işte. gerçekmi değil mi bilmiyorum.


Ateş Böceği, bir aşktan geriye kalan son kimlik yokluktur her zaman...

sufi dedi ki...

Aslında herikisi de birbirini bunca düşünüp üzülürken ilişkinin bitmemesini istedim nedense.Çünkü anladığım kadarıyla yaşanılamamış şeyler var aralarında.Sevgilerimle.

efsa dedi ki...

evet yaşanılamadı. kadın o nedenle bu kadar hırçın davrandı. nazen masallar beklediğimiz gibi gitmiyor işte. hayırlısı buymuş.
kadın adamın kararlılığına saygı duymakta sadece.

erkan bal dedi ki...

aslında bunun adı/ eşek inadı.
erkek de yapar kadın da..
bazen keçiliği tutar sevenlerin...

Adsız dedi ki...

O an
Kadın da
Adam da
Perişan...

Nefisti
Yüreğine sağlık sevgili Efsa..

Gokhan Kaynak dedi ki...

Kadin adami cok sessiz bulunca, ilginc bu iste bir is var diye dusundu. SONRASI SORGULAMALAR SOYLE OLDU:
Adam icinden, bitsede kurtulsam ya dedi.nedir cektigim kardesim virvir dirdir beynimi yedi bitirdi.
Kadin ya aslinda tipim degildi ama takildim okadar niye takildim bende anlamadim dedi.
Adam aksam kankalarla raki muhabbetine girdim, daha keyifliydi dedi...
Kadin hemen saclarini yaptirma telasina ve alisveris moduna girdi.
Adam ben ne yapiyorum burada aksam Besiktas-Fenerbahce maci var kankalarla raki muhabbetine gideyim dedi.
Kadin aldi telefonu aradi Efsayi efsacim hadi alisverise gidelim iki cift laklak yapalim dedi. Efsa da iyi dedi sonra hikayeyi duydu ve evine dondugunde oturdu yazdi yazisini adini da duaci ve seyirci koydu...

efsa dedi ki...

İbrahim Ortaç :)) evet ama bu çok farklı bir durumdu, inatlar boyut değiştirdi.


cosmos teşekkür ederim :) ama adam da kadında toparlandılar eminim ben.


ashure, bu yorum için bir post yazacağım arkadaşım :)))

Maryjade dedi ki...

efsa, yazım ve yazın nasılda benzer duygular taşıyor, söyle akrep kızı ne olacak?

efsa dedi ki...

Maryjade, o ne dese, sen kendi yüreğine ne desen veya ben ne yazsam da sen sevmeye devam edeceksin nasılsa. bence dayan eğer yollarınızın kesiştirği anlar var ise hala ve olacaksa.
O nasılsa pişmanlığını şimdiden yaşıyor.

Related Posts with Thumbnails

..