2 Nisan 2010 Cuma

Kadınlar Yazıyor / Bekaret


Aşağıda ki yazıyı yazalı üzerinden zaman geçti. Ama nedense güncelliğini hiç yitirmiyor. Bazılarının gözünde "aaa böyle düşünen insanlar mı var?" şeklinde bir düşünce geçebilir elbette. Ama üzgünüm ki var. Gazetelerin 3. sayfa haberleri bu konuda eşsiz bir kaynak sunabilir sizlere. Zaman zaman diğer sitede ki yazıları ekleyeceğim buraya. sırf bilgilendirme amaçlı.


Kızların hep bir zarı vardır. Namusun timsali! Hani topluma temizliğini bununla gösterirsin falan. Kaybedersen tüm hayatın boyunca suçlu kalırsın. Kendini koruyamamışsındır. Küçük görünürsün.Namussuz, bencil bir insansındır. Kendi seviyeni, değerini düşürmüşsündür.

Çünkü o zar, bekaret dediğimiz kavram;
Lekelenir!
Kaybedilebilir!
Delinir!
Yırtılır!
Bozulur!

Önemli(mi)dir...
Önemsenli(mi)dir...

Kişiye göre değişir elbet. Ama bu asla karşıdakini rencide etmek, öldürmek, sövmek, dövmek, aşağılamak, değer yargılarını sorgulamak için bahane olarak kullanılamaz!! Bu insanlık dışıdır işte. Karşındaki bakire değil diye onu suçlarken kendin nasılsındır? Bir de bunu hemcinslerimiz de yapar arada... Milletle yiyişip yiyişip aa bak o kız bakire değil derken, sen ne kadar namuslusun? diye sorsan apışıp kalacaklardır eminim. Ya da kendi kızlarına bakmayan anne - babalara ne demeli? Her kuşak bir sonrakinin namusunu bu zara göre mi sorgulayacak? Bırakın isteyen kendisine nasıl doğru geliyorsa o şekilde yaşasın bunu. Kimse kimseyi aaa bakireymiş namuslu imiş deneyimsiz diye yargılamasın. Ve yine kimse bakire değilmiş namussuzmuş demesin. Özgür irade burada başlar.

* Münevverin cinayetinde, gördük toplum düşüncelerini!!! "bakire olsaydı hak etmiş olacaktı garibim"
* 2009 a girerken doğalgazdan dolayı zehirlenen öğrenciler hakkında da aynı itham ve suçlamalar yapıldı...
* Onca töre cinayetleri işlendi. Değer miydi?
* Yasemin Ç.' yi hatırlayan var mı aranızda bilmiyorum. Bunu töre kısmında işlemeyi düşünüyordum ama konu ile de ilgili. Sevgili Yasemin, eniştesinin tecavüzüne uğrar, kürtaj olur ve kızlığını diktirir. İmam nikahı ile zorla evlendirilir. Bakire çıkmadığı için evine geri gönderilir. Askerden gelen abiside silahla öldürür... Ne diyeyim şimdi ben. Hala bakireliği önemseyen zihniyete.

Ellerinden gelse tecavüze uğramasının suçunu da kıza yıkıp kız hak etti diyecekler. Acaba kendi kızlarının, kardeşlerinin başına böyle bir iş gelse, hak etti o... diyecekler midir??? Bakireliğini bu şekilde kaybeden bir kızın hissettikleri hakkında bir empati kurar mısınız? Kızcağız hem zorla bu olayı yaşayacak, bir de üstüne hem ailesi hem toplum hem de ilerideki evleneceği insan tarafından suçlanacak ha??

Benim kızdığım; Herkesin özgür iradesi ile yaşadığı şeylere saygı duyulmalı. Kişiler ne zaman kendilerini hazır hissederler ise o zaman yaşamalı. Sonradan kendileri de dahil kimseyi suçlamamalı, suçlanmamalı!!

Oğlum kadınları becersin, kızım kırsın dizini otursun mantığındaki insanları kınama benimkisi.
Elini yıka geç meselesi değil ki bu. Neyin kiri? Hangi kir Allah aşkına!!
Türkiye'de kaç erkek evlendiği kadın bakire çıkmadı diye boşandı? Düşünün!
Kaç kadına bakire olmadığı için orospu dendi?
Erkekler evlenmeden önce birçok kadınla birlikte olmak isteyip, evleneceği kadının "temizliğini" bekaret ile ölçtü?
Ya kaç kız bakireliği gözlerinde büyüten ailesinin baskısı altında intihara sürüklendi?

Bir tavsiye:
Eğer ülkemizde bu bakirelik kavramı, farklı ülkelerde de çok değişik biçimde yüzünü gösteriyor. Geçenlerde bir kitaba rastladım. Adı "Yitik masumiyet" Okunası, okunmalı...


Bir bilgilendirme:

Kimse sizin onayınızı almadan sizi bakire misiniz diye hastaneye götüremez. Yasalarda bile bu böyledir. Kimsenin, bu aileniz bile olsa böyle bir genital muayene için zorlamasına imkan tanımayın. Lütfen...

MADDE 287. - (1) Yetkili hakim ve savcı kararı olmaksızın, kişiyi genital muayeneye gönderen veya bu muayeneyi yapan fail hakkında üç aydan bir yıla kadar hapis cezasına hükmolunur.

14 yorum:

beenmaya dedi ki...

namusa bu kadar düşkün olup da, namusu bahane edip onca cinayet işleyen bir ülke olup da bunca namussuzluğun yine bu ülkede yapılıyor olması...

zar bacak aramızda değil beyinlerimizde aslında...

Adsız dedi ki...

Bu ülke'de namus iki bacak arasında. Başka hiç bir şeyde değildir. Erkekler evlenirken iyi aile ve namuslu kız arıyorlar. Çok düşkünüz bu aralar namusa. İyi de her şey o kıytırık bir zardan ibaret değil. O zar yüzünden kaç genç kızımız cinayette kurban gitti. Medine adlı kızımız namus yüzünden toprağa diri diri gömmüşlerdir :( hiç unutmuyorum o olayı.

Ateş Böceği dedi ki...

Kim diyorsa ki namus iki bacak arasındadır ..

işte o kişi en namussuz kişidir bencede ..

bu böyle olmazz olmamalı ..insan öncelikle kendine sorumludur .. gerisi hikaye.

ben kadın olarak kimseye emanet etmiyorum namusumu öncelikle kendim için taşıyorum bu bedenlede kimseye zarar vermediğim sürece istediğimi istediğim şekilde yapmakta özgürüm ..isteyen orospu desin isteyen namussuz ..eee hiç belli olmaz kimin ne olup olmadığı ..ve
her zamn bir parmak karşındakini gösterirken diğeri insanın kendisini gösterir..

kızıyorum böyle şeyler okuyunca yaaaaaaa

haykırış dedi ki...

Sayın Efsa,
Biz erkekler, kardeşlerimizde, kızlarımızda "zar"larımızı sorgularken acaba neden karşımızdaki insanın "zar"ını düşünmez oluruz?
Bu soruya olurunda cevap verildiği zaman her şeyin çok güzel olacağına inanıyorum.
Güzel bir konu sürekli işlenmesinde yarar var diye düşünüyorum elinize sağlık.
Sevgi ve saygılar

Pilli Petro dedi ki...

efsacım her türlü pisliği yapmayı kendine farz edinenlerin asıl sorunu beyinsel malum. kendileri namussuzun önde gidenidir ama başkalarına pislik atmaktan da geri kalmazlar

çamur at izi kalsın meselesi. kimsenin bakireliği ya da değilliği kimseyi ilgilendirmez. herkesin tercihi farklı neticede.

biz millet olarak pek severiz hoş görmeyi, kafamıza uymayanı aşağılamayı. hele de kadınsa !

içi pislenmiş olanların temizleneceğini sanmıyorum. önce bacım sonra ihtiyacım diye gezinenleri gözardı etmemiz mümkün değil

toplum o kadar cahil ki Haydar Dümen'e yazılanlar gerçek ! bilmediğinden v de hep saklandığından bu tip şeyler kör cahil olmaktan öteye geçilemiyor.

düzelmesi umudum hiç yok. yazı kadar yorum olmuş :) sevgiler...

Efsa dedi ki...

Neslihan, hala öyle görenler var malesef. Özellikle büyük şehirler harici, bir çok yerde bu söz konusu malesef. Bilinçleneceğiz elbette. bir meta gibi görmekten vazgeçeceğiz.

Efsa dedi ki...

Ateşim, insanın sevmediği ot dibinde bitermiş derler. Bu konuda ne hikmetse yazmayayım dediğim halde önüme önüme geliyor benim.

Ufak yerlerde, bazı ailelerde o kadar kötü ki.
mutluluk filmini yada kitabında ki gibi bir ton töre cinayeti işleniyor ve herkes o kız kadar şanslı olamayabiliyor.

Üzgünüm sadece.

Efsa dedi ki...

Haykırış abi, yine öyle bir olay okudum ki; dün bu olaya ilişkin bişiyler karaladım. Kadın halinizle halen çemkirdiğimizi düşünenlere hoş bir cevap oldu ama başlangıcında bu yazıyı yazmak durumundaydım.

Yani keşke namusu bu şekilde görmeseler. Namus= kadından ibaret olmasa.

Efsa dedi ki...

Pilli petrom genç ve dul kadın diye bir yazı yazmıştım zaanında yine. orada, sana dün komşum kardeşim diye bakanların gözünde boşanınca anında potansiyel verici olarak göründüğünü yazmıştım.
bu tarz olaylar üzücü şekilde benzer. hatta bak facebokkta adam hangi blogları okuyosun şeklinde soru sordu gayet güzel açıkladım birkaç örnek vererek. adam sonra durup dururken "sen güzelmisin" diye sordu. bak şimdi... bu kadar iğrenç geliyor bazıları artık gözüme. direk sildim kendisini engelledim.

Adsız dedi ki...

Yasemin ç.gibi konularda şüphesiz haklısınız, o tür uygulamalar namussuzluk şerefsizlik.
Bu yüzden diri diri gömülen kızların olması insanlık ayıbı asla açıklanabilecek şeyler değil.

Fakat her şeyi yaşayıp kızlığını bozdurmayıp anal yaşayıp yeyip yalayıp yutanlarda çokmu harika. Kızlığını umursamadan bozdurup sonra ÖZGÜR kaldığı için her önüne gelenle yatan ancak evleneceği zaman diktirip kandıranlar..

Kızlığın olması bir ölçü kabul ediliyor o duruyorsa bir sürü erkekle yatmamış demek sözde....
Kızlığa önem vermek saçma tabiki ama herşeyi bu kadar dejenere etmekte saçma, bugün çok büyük çoğunlukta kız kürtaj yaşamış oluyor bu bir gerçek..
Erkek olarak kızlar olarak hiçbirşeyin ayarını bilemiyoruz.

SeRiOuuS dedi ki...

yazık ki gelişmemiş ve hala aynı dar kafayı taşıyan taşıttıran bir toplumun içindeyiz.

ZedCezir dedi ki...

şimdi ben bu konuya başka bir açıdan baktım okurken yazınızı. Bir kadın sadece bacak arasını değil gözlerini sözlerini tavrını edasını her gelene geçene hiç bir çekinme bulunmadan -erkek içinde geçerlidir bu- sunuyorsa hoş değildir bence tercih meselesidir. neticede ben benimle farklı frekanslara geçmiş bir insanla ne kadar hayatımı paylaşırım. aşka bakışı cinselliğe bakışı benden çoookkk uzaklarda biri ile ne kadar iletişim kurarım sanırım çok zorlanırım.her şeyde kendini değersizce sunan bir insan ile kimse sanırım birlikte olmak istemez. toplumuzda erkekler böyleler zaten. herkesle birlikte olma flört etme modundalar. esasen biliyorlar kötü olduğunu ve iki bacak arasındakini kend yaptıklarını yapmamış sayıyorlar kendilerini kandırıyorlar. adet yerini bulsun hesabı. bakire kızla sırf bakire olduğu için hayat arkadaşlığı kararını verip de sonra bakireliğin başka birşey olduğunu acı tecrübelerle öğrenen erkekler de var. haketmişler midir evt bence haketmişlerdir. ama tabi yine kadın suçludur namussuzdur. benim kızdığım nokta sizinle aynı çerçevede suçu okken haketmiyorken sırf bir et parçasına bakarak etiketlenmek ve öldürülmek. diğer açıdan da bekaret bütün bir şeydir namusta öyle. kadın çok değerlidir ve sıradan bir şeymiş gibi ne kendini kullandırmalıne de kullanılmalı.

ZedCezir dedi ki...

bir de şuna değinmek istiyorum. namus bir zar değildir derken erkeklerin karşısına en az ona tapındıkları kadar tapınacakları somut bir şey koymalı artık bunu hakkettiler ne dersiniz:))

Efsa dedi ki...

Adsız Zed, Seriouus yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Lütfen
geçiştirdiğimi düşünmeyin ama bazı insanların ne kadar yazsanda, anlatdanda, konuşsanda yazılarımı çarptırdıklarını gördüm. Ve daha fazla bu konu hakkında konuşmak istemiyorum. Özür dilerim üçünüzden de.

Related Posts with Thumbnails

..