9 Temmuz 2010 Cuma

Ç/alıntı Yazılar Üzerine


Sahibinden izinsiz / yazanın ismimi koymadan / linkini vermeden hiç kimse burada ki yazıları yayımlayamaz. Alıntıladığı yazıların altına en azıdnan "alıntıdır" yazmayı bile çok gören zihniyetlere istinaden bu yazıyı yazma isteği duydum. Her zaman böyle olaylara karşı kendimce, elimden geldiğince önlemler almayı denedim. Reader sayfasının altına bile not düştüm "izinsiz alıntı yapılması yasaktır" diye. Onu bırakın sitenin sayfasında bile bu uyarı var oldu her an. Alt taraflarda idi. Bugün görmeyen embesillere karşı yukarılara çıkarttım yerini.

Zamanında kopyalamayı da engelledim sitede. Bu seferde tek tek cümleleri yazıp çalmaya başladılar. Bugün yeter dediğim bir noktaya geldim. Dün 4 tane şikayet yaptım. Bugün de sabahtan devam ettim. Her hafta bu tarz şikayetleri yapmaktan bıkmadım, sadece bunaltı geldi.
Son 1 ayda 5 facebook sayfası kapattırdım. 2 tanesi hala şikayette bekliyor, 3 blogdan sildirdim. Ki bunlar sadece bir aylık bilanço...

Tamam beğenilmek, okunmak çok güzel yalnız bu sayfada ki gibi emek hırsızı birinin  http://www.facebook.com/note.php?note_id=436367138367 "izinsiz çaldığınız o yazımı kaldırın oradan" dediğim sayfalar birde üzerine üste çıkmaya çalışır gibi "Burası bir paylaşım sayfası yazının altına başkasının ismimi yazılmış hayır nasıl emeğe saygısızlık olabilir ki o zaman sadece beğenilen birşiir paylaşılmış o kadar facede her sayfada olduğu gibi ama tepkiniz asıl saygısızca olmuş..." yazması hiç hoş değil. Zaten ben o orada burada benim olanı isimsiz paylaşsın diye yazıyorum. Link vermeden, bu yazıları şu şu yazmıştır ve şu sayfadan alıntılanmıştır demeden yayımlamaya kimsenin hakkı yok.

Önceden tek cümleleri falan umursamıyordum, forum sayfalarında fink atmasını ama bundan sonra her bir forum sayfasına tek tek giricem ve tepkimi göstericem. Yazılarımı çalmaya cüret ediyorlarsa, bende tepkimi her şekilde göstermeye cüret ederim. Ben kimseye bu saygısızlığı yapmıyorsam, başkası da yapamasın mümkünse.

Bu ve bunun gibi olan arkadaşlara bir kaç yardımcı link adresi şunlar arkadaşlar.
http://www.facebook.com/legal/copyright.php?noncopyright_notice=1
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport?hl=tr&pli=1


* Bundan sonra çalan sayfaları tek tek afişe edecek olan Efsa...

*Görsel

23 yorum:

dümbelekk dedi ki...

Hırhızlaaaarr ve dahi şerefsizler.

Bir yalan iki hırsızlık, çaresiz kaldığım ve anlayamadığım iki olay.

Ama şöyle bir şey var google amca hangisinin önce yazıldığını biliyor ve kopya olanları listelemiyor diye biliyorum.

Bi de boşver yaw efsa hatun, sen bu yazıları önce kendin için, sonrada biz gibi okuyucuların için yazmıyormusun? çokta öfkelenme bence...

Demekki burda yazılanlar kessin efsa'ya aitmiş diye düşünen dümbelekk :)

haykırış dedi ki...

Sayın Efsa,
Sessiz ve duyarsız kalmadığınız için sizi kutluyorum.
Sevgi ve saygılarımla

beenmaya dedi ki...

ben artık vazgeçtim be güzelim yetmiyor gücüm bakmaya, bulmaya toparlamaya :(((

Efsa dedi ki...

Mayam, biliyorsun bundan 6 ay önce de aynı mevzu için link vermiştik değil mi?
forum sayfaları için bende umursamıyorsum, üşeniyordum tek tek üye olmaya. Ama bu şekilde de benim olanı başkasına sunmaya içim el vermiyor artık.

Yani bu kaçıncı oluyor. birde çaldınız diye çemkirdiğim için suçluyorlar. Sen benimle nasıl konuşursun diyerek.

Yok gerekirse cidden yasal yollara başvuracağım. Kimsenin emeğimi bu şekilde rencide etmesine müsaade etmeyeceğim.

Ya oraya adım yazılacak yada linkim.

Efsa dedi ki...

Dümbelek, bende resim paylaşıyorum başkasının çektiği veya bir kitap cümlesi koyuyorum. ama ya etiketime belirtiyorum yada link veriyorum. En azından benim olmadığını biliyor insanlar. Bu kadar zor olmamalı bir alıntı demek bile.

beenmaya dedi ki...

haklısın canım benim. sen benim yoruldum dememe bakma ben de denk gelirsem şayet uyarmaya, adımı veya linkimi ekletmeye çalışıyorum. ama işte bu durumun sona ereceği bir nokta yok ne yazık ki...yani insanlar başkalarının emeğini bu şekilde sömürüp kendi haklarıymışcasına davranmaya devam ettiği müddetçe bu takip ve kovalama işleri de devam edecek gibi...

Efsa dedi ki...

Haykırış abim, teşekkür ederim. Valla 3 sene sonra yeter dedirttiler.

dümbelekk dedi ki...

Sakinn, sakin ol efsa, saakin, sakinn :)))


Yaw bi dur allah allah.

Bu zavallıların seni bu kadar kızdırmasına/kızdırabilmesine neden musade ediyorsunki.

Yaw çokta tın, almış yayınlamışlar.

Be kadın sen onları yazabilensin, onlarsa zavallı hırsız.

Efsanın kızgın hali (ismin e hali gibi) diye düşünen dümbelekk

Hatsumomo dedi ki...

Efsa affetmez,adamı yakalar:)
Takma o kadar.Mühim olan yazıların etkisi...demek ki etkileyici ki çalıyorlar ......

Efsa dedi ki...

Yok kızmadım o kadar. Ama bu böyle giderse bana ait şeyler bu kadar kolay elde edilecekse işimiz var.

Efsa dedi ki...

Hatsumomo yok 3 senedir sabrediyorum, umursamıyorum, başa mı çıkılır diyordum. Arada sırada şikayet ediyordum ama böyle hem çalıp hemde üste çıkar gibi beni terbiyesizlikle suçlayınca noluyo yaa oluyor insan. buna asla müsaade etmem.

Hatsumomo dedi ki...

EEE Boşuna dememişler:)
Yavuz hırsız evsahibini bastırır,seninkilerde yavuzlardan demek !

No More Virgilius dedi ki...

Sen bir de benim başıma geleni bilsen :)

Efsa dedi ki...

Nolduuu, bu arada umarım iş ile ilgili sonuç iyi çıkmıştır. Son yazını henüz okuyamadım readerde duruyor.

Zeugma dedi ki...

Bloguna kopyalamayı engelleyen kod'tan yapıştırmanı öneriyorum..

Çok büyük önlem oldu benim için.Artık sinirlerim fazla bozulmuyor.
Bir de blogumdaki etiketlerde (ç)alıntı kelimesini tıklarsan, bu konuda yalnız olmadığın bir yazı ve yorumlara ulaşacaksın...

İzDüŞümLeR dedi ki...

Ehem şey benim gibi teknoloji özürlüler için yazını kullandıklarını ya da kopyaladıklarını nasıl anlıyosun?

cidden bilmiyorum :((

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Böyle insanlar da varmış gerçi vardır da ilk defa burada irdelenmiş hatta defalarca yaşanmış olduğunu gördüm, umarım düzelir her şey ama yaptıkları emeğe saygısızlık ve hakka hak talep etme yani hem kendilerini bir yere getirebilmek için çalıntıya benim diyorsun hemde ama bu böyle valla savaş verilesi bir durum...

Cüzzamlı Melek dedi ki...

ahah seni ilk kez ve bu kadar sinirli görüyorum efsa kuşum, ama ne yalan söyliyim bu halin de pek yakışmış :)))

Pilli Petro dedi ki...

oha diyorum olayı iyice aşmışar sinirlenme efsacım

Efsa dedi ki...

Zeugma, bakarım hemen. Bu arada ikinci bir blogun varmış ben yeni gördüm. :) günün hediyesi gibi oldu bana.
O kodu bende denedim. ama bu sefer sayfanın diğer yanlarında verdiğim linkler açılmıyor. ayrı bir bölümde sadece yazıları kapsayan bir kod var mı, yada nasıl yapılır bilmediğimden kaldılar öyle.


İzdüşümler mesela google de arattırıyorum herhangi bir yazının, bir cümlesini. veya siteye giriş raporlarından buluyorum. geldikleri yer direk çıkıyor.


Pufidoot, aslında biz kendi aramızda baya baya irdeleyip birbirimize haber veriyoruz bak sninkini de çalmış diyerek ama, her seferinde mücadele yeter dedittiriyor.


Cüzzamlım aslında iki kere daha fıttırmıştım böyle de, sana denk gelmemiş :)) Arada benimde sabrımın zorlandığı noktalar oluyor elbette. Sidigit diyoruz kendilerine...


Pilli Petrom, cevabı garip dimi. İnsana gerçekten de oha dedirttiriyor.

Adsız dedi ki...

ah can'ım efendim ahh,

hayat hep bizim yapmadıklarımızın bize yapıldığı yer olmadı mı ki?
adalet yoktur sevgili efsacığım..
"niye" diye sormamızın yararı da.
yazgıya da inanmam ben, lakin bu döngüyü açıklayabilecek bir şey şu bulamadım kırk yılda.. belki sonraki kırkta bulunur anlamı..
haklısınız ona şüphe yok tabii, ama çok üzülmeyin olmaz mı?

sevgiyle

YeMeK vAkTi dedi ki...

oha hırsız adiler



varmı böyle bişi bide üste çıkmaya çalışırlar bu milllet gün geçtikçe bozuluyor bunu bilir bunu söylerim

Beyaz dedi ki...

Destekliyorum canım

Related Posts with Thumbnails

..